Odpowiedzi

2010-03-30T09:10:24+02:00
X-ilość dorosłych gości
3x-ilość dzieci

3x+x=48
4x=48 /:4
x=12
3x=3*12=36

Dorosłych gości było 12 (z dziadkiem Eugeniuszem dorosłych było 13), a dzieci 36.
24 3 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T09:13:46+02:00
Dane:
3x - dzieci
x- dorośli

Rozwiązanie:
3x+x=48
4x=48
x=48:4
x=12
3x=3*12=36

Odp.: Na przyjęciu urodzinowym u dziadka było 36 dzieciaków i 12 osób dorosłych.
48 4 48
2010-03-30T09:15:40+02:00
X-liczba dorosłych
3x-liczba dzieci
x+3x=48
4x=48/:4
x=12

3x=3*12=36

odp.dorosłych było 12 ,a dzieci 36
19 3 19