Matematyka 2 plus
Zadanie 1/127
przykłady b) i d)
Sprawdź czy trójkąt o podanych długościach boków jest prostokątny
Zrobić według wzoru
0,5m,2dm,40 cm
50cm,20cm,40cm
c=50cm
a=20cm
b=40cm
c²=50²=2500
a²+b²=20²+40²=400+1600=2000
c²≠a²+b² c²>a²+b²
Ten trójkąt nie jest prostokątny,jest rozwartokątny.
Zadanie 7/146
Czy trójkąt o podanych bokach jest prostokątny?
a) 3√3,2√2,3√2
b) √6,2√5,√14
Proszę o podstawowe obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T13:52:19+02:00
A) 3√3,2√2,3√2
musimy sprawdzić, który bok jest najdłuższy. W tym celu czynniki, które są z przodu włączamy pod pierwiastek:
a = 3√3 = √9×3 = √27
b = 2√2 = √4×2 = √8
c = 3√2 = √9×2 = √18

najdłuższym bokiem jest bok a. Teraz obliczamy wg. wzoru:
a² ≠ b²+c²
(√27)² ≠ (√8)²+(√18)²
27 ≠ 8+18
27 ≠ 26
Ten trójkąt nie jest prostokątny.

b) √6,2√5,√14
a = 2√5 = √4×5 = √20
b = √14
c = √6

a² = b²+c²
(√20)² = (√14)²+(√6)²
20 = 14+6
20 = 20
Ten trójkąt jest prostokątny.
2010-03-30T14:15:09+02:00
Zadanie 1/127

b) 14cm,18cm,20cm
najdłuższym bok to 20 cm więc:
14²+18²=20²
196+324=400
LEWA STRONA NIE RÓWNA SIĘ PRAWEJ
ODP.Trójkąt ten nie jest prostokątny
TERAZ WG. TWOJEGO WZORU:
c=20cm
a=14cm
b=18cm
c²=400
a²+b²=14²+18²=196+324=520
c²=a²+b² c²<a+b²

d)
26cm,
2,4dm=24cm
0,1dm=10cm
najdłuższy bok to 26 cm
c=26cm
a=10cm
b=24cm
c²=676
a²+b²=10²+24²=676
c²=a²+b²
TRÓJKĄT TEN JEST PROSTOKĄTNY

ZADANIE 7/146
Musisz włączyć czynnik przed znak pierwiastka
a) 3√3, 2√2, 3√2

√3²*3=√25*2=√50

2√2=√2²*2=√4*2=√8

3√2=√3²*2=√9*2=√36

√36² + √8² = √50²
36+8=50
LEWA STRONA NIE RÓWNA SIĘ PRAWEJ
ODP.Trójkąt ten nie jest prostokątny

b) √6,2√5,√14
2√5=√2²*5 = √4*5=√20
√6²+√14² = √20²
6+14=20
LEWA STRONA RÓWNA SIĘ PRAWEJ
ODP.Trójkąt ten jest prostokątny