Odpowiedzi

  • sol
  • Rozwiązujący
2009-11-01T12:30:11+01:00
Zad.3
Pan X przejechał trasę o długości 45 km ze średnią prędkością 100 km/h . (Zgodnie z przepisami powinien jechać z prędkością nie większą niż 90 km/h) .Ile minut zaoszczędził, łamiąc przepisy ?
s=45 km
v=100 km/h
v1=90 km/h
s=v*t
t=s/v = 0,45 h
t=s/v1 = 0,5 h

Odp.Zaoszczędził 3 minuty.

myślę że pomogłam ;*
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T12:32:56+01:00
S = droga = 45km
v1 = prędkość z jaką jechał łamiąc przepisy = 100 km/h
v2 = prędkość ograniczenia = 90 km/h
wzór na czas: czas = droga/prędkość (t=s/v)

t1 = s/v1= 45km/100km/h (km się skracają) = 45/100h = 27 min
t2 = s/v2= 45km/90km/h (km się skracają) = 45/90h = 30min

30min - 27min = 3 min
Odp. Pan X łamiąc przepisy zaoszczędził 3 minuty czasu.

Koleżanka z góry była szybsza mam nadzieję, że pomogłem.
14 4 14