Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T12:21:41+01:00
1 m materiału kosztował 40 zł . Cenę podwyższono do 55 zł . O ile % podwyższono cenę ?

40-100%
55-x%

x=55*100%:40

x=137,5%

Podwyższono 37,5%
2009-11-01T12:36:56+01:00
100%-40
x%-55+40
x=100*95/40
x=237,5 237,5-100=137,5
odp. Cenę podwyższono o 137,5 %.
2009-11-01T13:06:58+01:00
1m=40zl
pod. do 55zl
40/100 mnozymy przez 100=40/1=40%
55/100 mnozymy przez 100=55/1=55%
55%-40%=15%
Odp: Cene podwyzszona o 15%.