Kąt zewnętrzny przy podstawie trójkąta równoramiennego jest większy o 36 stopni od kąta zewnętrznego przy jego wierzchołku. Wyznacz kąty tego trójkąta.

Prosiłabym o rysunek i dokładne wytłumaczenie, bo już się pogubiłam jak mam rozwiązać to zadanie :)

Ja osobiście zrobiłabym go tak: α - kąt wewnętrzny przy podstawie
β - kąt wewnętrzny przy wierzch.

360 - α + 34 = 360 - β
wynik to 48,48,84

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T12:15:08+02:00
Aa teraz patrze, że źle przeczytałam!

α to kąt przy wierzchołku.
360 - α - 36 = 360 -β
2α + β = 180

β- α= 36 >> β = 36 +α

2α + 36 + α = 180
3α = 144
α = 48


β = 180 - 96
β = 84


czyli, że dobrze miałaś
2 3 2
2010-03-30T12:42:45+02:00
Kat zewn. trojkata jest rowny sumie katow wewn do niego nie pryleglych :
α+γ-36=α+β
suma wszystkich to 180°
i trojkat rownoramienny α=β
α=β
α+γ-36=α+β
α+β+γ=180°
uklad rownan
γ-36=α→γ=α+36
2α+γ=180
------------------
2α+α+36=180
3α=144
α=144/3=48
γ=α+36=84

ODP
α=β=48°
γ=84°

pozdrawiam

Hans




1 5 1