Odpowiedzi

2010-03-30T13:22:16+02:00
X=ilość śmietany 22%
y=ilość mleka 2%

x+y=20
22%x+2%y=20×4%

x=20-y
0,22(20-y)+0,02y=0,8
4,4-0,22y+0,02y=0,8
-0,2y=0,8-4,4
-0,2y=-3,6
y=3,6:0,2
y=18
x=20-18=2
trzeba dolać 2 litry śmietany do 18 litrów mleka

3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T13:23:41+02:00
22% + 2%= 4%
x + 20l - x= 20l

Mnożymy liczby u góry z tymi pod spodem i całość razy 100

22x+ 40l -2x=80
20x=40l
x=2l

Odp: Należy dodać 2 l śmietany.
1 1 1