Pilne ! za dobre rozwiązanie daje naj....
Pole powierzchni podeszwy jednego buta wynosi 200 cm kwadratowych.
Człowiek o masie 80 kg stoi na poziomej powierzchni na obu nogach, równomiernie rozkładając swój ciężar.
Oblicz ciśnienie jakie wywiera on na podłoże.

2

Odpowiedzi

2010-03-30T13:24:43+02:00
p=F\s

p= 80 kg/200 cm =4 P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T13:26:51+02:00
S= 200 cm²
m- 80 kg
F= 80 kg * 10 N/kg = 800 N
p=F/S
p= 800N / 200 cm² = 4 Pa

Odp.: Czlowiek ten wywiera na podloze cisnienie 4 Pa.