Odpowiedzi

2010-03-30T13:57:18+02:00
W osłonkach mielinowych jest impuls przekazywany szybciej o ile dobrze cię zrozumiałem ;]
2010-03-30T14:01:12+02:00
Ja po chłopsku. Nie jestem kujonem i nie trawie definicji, więc napiszę Ci abyś zrozumiał/ała, bo to jest najważniejsze.

Wyobraź sobie wyścigi. Impuls nerwowy biegnie. Szybciej biegnie, gdy jest osłonka mielinowa. Dzieje się tak, bo impuls nerwowy "przeskakuje" między osłonkami. A jeżeli nie ma tej osłonki to musi biec prosto(bez skrótów) co zajmuje więcej czasu.
Z tego wynika, że impuls uzyskuje dużo większą prędkość, gdy jest ta osłonka.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T14:18:42+02:00
Kolega powyżej dość ciekawie to napisał :) impulsy w włóknach bezmielinowych przesuwają się w sposób ciągły, a we włóknach mielinowych w sposób skokowy dzięki czemu mogą one przewodzić impulsy szybciej :)
i teraz prędkości przewodzenia:
włókna mielinowe:
włokna B - 3-15m/s,
włókna A - 12-120m/s,
włókna bezmielinowe:
włókna C - 0.5-2.3m/s.