PILNE ! ! !
Mam do zrobienia 2 zadania z matematyki :)
Zadanie 1.
Po wykonaniu i redukcji wyrazów podobnych w wyrażeniu -3(x+2)-2x-4 otrzymamy
A.5x-3
B.x+5
C.-5-5 Bardzo Proszę z obliczeniami! :)
D.-5x-10
Zadanie 2.
Janek kupił książkę za 12 zł i trzy jednakowe zeszyty. Za wszystko zapłacił 16 zł i 50 gr.Jaka była cena zeszytu ? Rozwiązanie zadania opisuje równanie:
A.3x+12=16,5
B.3x-12=16,5
C.12-3x=16,5
D.12x+3=16,5
Też proszę z obliczeniami.! :)
Z góry dziękuję.:)

3

Odpowiedzi

2010-03-30T13:57:19+02:00
-3(x+2)-2x-4 =-3x-6-2x-4=-5x-10

ODP D

x-cena zeszytu
12 cena ksiazaki

cena razem: 3x+12=16,5

ODP

A

pozdrawiam

Hans


1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T14:00:11+02:00
-3(x+2)-2x-4=-3x-6-2x-4=-5x-10 (odpwiedz D)


2 zadanie
odpowiedz A
3x+12=16,5

16,5-12=4,50
4,50:3=1,5
Zeszyt kosztował 1,5 zł

możesz to też rozwiązac rownaniem tym co jest odpwowiedzią.
3x+12=16,5
3x=16,5-12
3x=4,5//:3
x=1,5(cena zeszytu)
1 1 1
2010-03-30T14:18:50+02:00
Zadanie 1
-3(x+2)-2x-4=-3x-6-2x-4=-5x-10 D.-5x-10
Zadanie 2
16,5-12=4,5 4,5:3=x=1,5 3x+12=16,5 A.3x+12=16,5