Zad. 1
jeśli zasolenie wody morskiej wynosi 4,5 %, to ile trzeba jej zużyć na wyprodukowanie 2 q ( kwintali ) soli . ?

zad. 2
ania waży 65 % tego , co waży jej mama i 45 % tego co waży jej tata . ile ważą razem jeśli ania waży 42 kg . ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T14:05:35+02:00
1]
2q=200kg

200kg=4,5%
x=100%
...........
x=200×100:4,5
x=około 4 444,(4)kg potrzeba tej wody
2]
x=waga mamy
65%x=42kg
0,65x=42
x=42:0,65
x=około 64,62kg waży mama


y=waga taty
45%y=42kg
0,45y=42
y=42:0,45
y=93,(3)kg waży tata
razem ważą około:42+64,62+93,3=199,92kg
2010-03-30T14:08:13+02:00
2)

100%-65%=35%
35%*42kg=14,7kg
42+14,7kg=56,7kg


55%*42=23,1 kg
42+23,1=65,1 kg
razem wazą; 56,7+65,1=121,8kg