Zadanie 1.
Rolnik jedzie do psinosa z prędkością 12 km/h a rowerzystka do kociełapek z prędkością 15 km/h który z panów będzie szybciej na miejscu jeżeli psinnos jest za 18 km a kociełapki za 24 km

zadanie 2
Odległośc od ziemi do księżyca wynosi ok.380000 km.Czy statek kosmiczny lecący ze średnią prędkością 5 km/h doleciałby z ziemi do ksieżyca w czasie nieprzekraczającym 10 godzin ?

napiszcie działania i odpowiedzi
Z góry dziękuje :D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T14:10:58+02:00
Zad.2.
Dane:
s = 380 000 km
v = 5 km/s
v = s/t
t = s/v
t = 380 000 km : 5 km/s = 76 000 s = 21,(1) h
Nie, doleciałby w czasie ponad 21 godzin.
1 5 1
2010-03-30T14:16:28+02:00
1
Dane: Szukane:
V1=12km/h t=?
S=18km
t=s/v= 18/12= 1,5h=1h 30min

V2=15km/h
S=24km
t=s/v= 24/15=1h i 18min
Odp: Pierwszy będzie rowerzysta