Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T14:20:29+02:00
90, 2x, x

2x+x+90=180
3x+90=180 I-90
3x=90 I/3
x=30
2x=30*2=60

Miary katów w trójkącie prostokątnym wynoszą 90, 60, 30 stopni.
2010-03-30T14:22:39+02:00
90° + x + 2x = 180°
90° + 3x = 180°
3x = 180°- 90°
3x = 90°
x = 90° : 3
x = 30°
2x = 2 * 30°
2x = 60°
odp: Miary kątów w tym trójkącie to: 90°, 60° i 30°.
2010-03-30T14:25:36+02:00
Dane:
a-miara jednego z kątów ostrych;
2a-miara drugiego kąta;
suma kątów w trójkącie wynosi 180[stopni];
2a+a+90=180;
3a=180-90;
3a=90[stopni] II 3;
a=30[stponi];
2a=2*30=60[stopni].
Odp.Miary kątów w tym trójkącie wynoszą:30,60,90[stopni].