Odpowiedzi

2010-03-30T14:28:58+02:00
Kreona nie można nazwać dobrym władcą ponieważ
-każda dusza zasługuję na godne pochowanie
-Anrygona była jego rodziną powinien się zgodić na pochowanie zwłoków
Antygona jak coś mały błąd ale dobrze
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T14:36:35+02:00
Kreona nie można nazwać dobrym władcą, gdyż:

Wydając rozkaz królewski, zabraniający pochowania Polinejkesa, za utrzymaniem silnej władzy i interesem państwa, naraził się bogom.

Ponadto spowodował wejście w konflikt z prawem Antygony.

Sądził, że jest uprawniony do wydawania rozkazów w imieniu bogów, gdyż jako król jest ich prawowitym zastępcą na ziemi. Był człowiekiem gwałtownym, skorym do gniewu, nieustępliwym i pełnym podejrzliwości, przez co był postrzegany jako władca niesprawiedliwy. Kierowało nim zaślepienie i przesadne ambicje.

Jak pomoglem daj najleprze ;) pozdro