Zad 1
Uczniowie podróżujący koleją mogą korzystać z biletów ulgowych, tańszych o 37% od biletów normalnych. Bilet ulgowy Wojtka kosztował 21,42zł. Jaka byłą cena biletu normalnego na tej trasie? Zapisz obliczenia.
Zad2
Pan Jan wpłacił 1200zł do banku FORTUNA, w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 8% w stosunku rocznym. Ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostanie z nich panu Janowi, jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony od urzędu skarbowego 20-procentowy podatek? Zapisz obliczenia
proszę pomóżcie daję naj!;)

3

Odpowiedzi

2010-03-30T15:00:14+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T15:03:26+02:00
1.

100%-bilet normalny
100%-37%=63%
63%-bilet ulgowy
63%-21,42zł
100%-x zł

x=100%*21,42zł/63%
x=34zł

2.
1200zł-100%
x zł-108%
x=1296zł-ilość pieiniędzy po roku(bez podatku)
więc odsetki to:
1296-1200=96zł

96zł-100%
x zł- 80%
x=96*80/100
x=76,80zł-podatek od odsedków
więc:
96-76,80=19,20zł-ilość odsetek po odliczeniu podadku
1 5 1
2010-03-30T15:04:53+02:00
Zad.1
21,42*37%=7,93
21,42+7,93=29,35

Cena biletu normalnego to 29,35zł

zad.2
1200*0,08=96zł
Odsetki to 96zł

96*0,20=19,2
96-19,2=76,8
Pozostanie mu 76,8zł