Odpowiedzi

2010-03-30T15:27:32+02:00
Aby obliczyć pole pozostałej tafli należy od pola całkowitej tafli odjąć pola dwóch kwadratów.

Pc = a * b
a = 154cm
b = 120 cm
Pc = 18480cm²

Pk1 = a*a
a= 0,8 [nie podałaś tu jednostek jednak przypsuzczam, że są tu metry] 0,8m = 80cm
Pk1= 80 * 80
Pk1=6400cm²

Pk2=a*a
a= 0,3m = 30cm
Pk2 = 30*30
Pk2=900cm²

pole = Pc - (Pk1 + Pk2)
P= 18480 - 7300
P= 11180cm²

8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T15:28:34+02:00
P₁=154cm*120cm=18480cm²
P₂=0,3cm*0,8cm=0,24cm²
P₂=P₃
0,24cm²*2=0,48cm²
18480cm²-0,48cm²=18479,52cm²
Pole pozostałej powierzchni wynosi 18479,52cm²


W załączniku masz rysunek :)
7 3 7