Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T13:30:06+01:00
Fd=m*V^2/r

V=2* pi * r / T

po uproszczeniu:\
Fd=(m*4*pi^2*r)/T^2

Fd= (o,75*4*9,86*3)/25
Fd=88,74/25=3,55N
wynik w przybliżeniu

1 5 1
2009-11-01T13:33:32+01:00
Dane
T=5 s
r=3 m
m=0,75 kg
II (pi) ;P
szukane
F=?

ruch po okregu
F=m*a
a= 4 II DO KWADRATU* r / (POD KRESKA ULAMKOWA) T DO KWADRATU

F= m * 4 II DO KWADRATU* r / (POD KRESKA ULAMKOWA) T DO KWADRATU
sprawdzam jednostke
[F]= [kg *m/s do kwadratu ]=[N]

podstaw tylko liczby :),chociaz skoro jednostka sie zgadza to wzor jest ok i wynik nie jest tak wazny
II= 3,14
II KWADRAT= 9,86 (W ZAOKRAGLENIU)