Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T13:35:48+01:00

Charakterystyka historyczna
1.Brak żywności w sklepach
2.Brak wielu różnych towarów w sklepach
3.Kartki na żywność i inne towary
4.Ludzie którzy sprzeciwiali się polityce trafiali do więzienia

Charakterystyka książki
Książka opowiada o młodzięży, która właśnie przeżywa rożne rozterki miłosne.
Możemy upodobnić się do bohaterów tej książki

Skąd wziął się tytuł książki ?
Opium jest to narkotyk, który ludzie przyjmuja aby np. poczuć się lepiej.
W książce ,,opium" znaczy ciepło rodzinne, miłość i zrozumienie. Tego właśnie poszukuje główna postać tej ksiązki Aurelia (Genowefa) chodząca do obcych domów na ,, obiadki". U ludzi często na obiadek był rosół, a więc dlatego książka nazywa się opium w rosole.
2 3 2
2009-11-01T13:40:07+01:00
"Opium w rosole" M. Musierowicz opowiada o mężu, który zachorował i dostał kamizelkę. Coraz bardziej na nim wisiała ,a jego żona ją "uszczuplała". Oboje dodawali sobie otuchy na wzajem .
3 2 3