Temat lekcji: Rozwiązywanie równań.

zad1 Rozwiąż równania
a) 97=2x-5
b) 43=7+9x
c)17=11-12x

zad2 Rozwiąż równania
a)⅓(3x-2)=2
b)5(x kreska ułamkowa 5-3)=315
c)(x+3)/2*8=x-3
d) 4(2c-¾)=53
e)3(x+7)=3(2x-5)
f) 3(x-5)+7=x+1
PILNE BARDZO PROSZĘ O POMOC!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-30T15:35:45+02:00
Zad 1
a ) 97=2x-5
x= 97-5=88/2
x=44
b) 43=7+9x
x=43-7=36/9
x=4
c) 17=11-12x
x=17-11=6/12
x=0,5
zad2
Sorki nie umiem , ale w jednym Ci pomogłam ;D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T15:41:07+02:00
Zad.1
a)
97=2x-5
-2x=-5-97
-2x=-102
x=51

b)
43=7+9x
-9x=7-43
-9x=-36
x=4

c)
17=11-12x
12x=11-17
12x=-6
x=-0,5


Zad.2
a)
⅓(3x-2)=2
x-⅔=2
x=2+⅔
x=2⅔

b)
5(x kreska ułamkowa 5-3)=315
x-15=315
x=315+15
x=330

c)
(x+3)/2*8=x-3|*16
x+3=16x-48
x-16x=-48-3
-15x=-51
x=3,4

d)
4(2c-¾)=53
8c-3=53
8c=53+3
8c=56
c=7

e)
3(x+7)=3(2x-5)
3x+21=6x-15
3x-6x=-15-21
-3x=-36
x=12

f)
3(x-5)+7=x+1
3x-15+7=x+1
3x-x=1+15-7
2x=9
x=4,5