Odpowiedzi

2009-11-01T13:32:11+01:00
Masa cząsteczkowa:
Eten - C2H4
mC = 2*12 = 24 u
mH = 4*1 = 4 u
mcz. = 24 + 4 = 28 u

Skład procentowy:
28 u - 100%
24u - x %
x% = (100% * 24u) : 28 u
x% = 2400 : 28 = (w zaokrągleniu) 86%
86% - węgla
100% - 86% = 14%
14% wodoru.
6 5 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T13:36:00+01:00
CH2 = CH2 (wzór półstrukturalny)
C2H4 (wzór sumaryczny)

Masa molowa etenu = 2 * 12 g + 4 * 1 g = 28 g

W 28 gramach mamy więc 24 g węgla i 4 g wodoru.

Ilość procent tych pierwiastków, to ilość ich w 100 g tego związku.

Liczymy zawartość procentową węgla. Układamy proporcję:

28 g etenu-------------------------------------24 g węgla
100 g etenu-----------------------------------x (g węgla)

Po przemnożeniu "na krzyż" mamy x ≈ 85,8 g w 100 g, czyli ≈ 85,8% węgla.

Procent wodoru można policzyć odejmując tę wartość od 100%

100% - 85,5% = 14,5% wodoru

Pozdro))
4 4 4
2009-11-01T15:12:46+01:00
Eten - C2H4
MC2H4=12u *2 +1u*4=28u

skład procentowy
MC2H4=28u--100%
MC₂=24u--X%

X=100%*24/28=85,7%


MC2H4=28u--100%
MH₄=4u--X%

X=100%*4/28=14,3%
5 4 5