1. prostokątny parkiet w sali gimnastycznej dwukrotnie pomalowano lakierem. Litr lakieru wystarcza na pomalowanie 4,5 m². Ile litr lakieru zużyto na pomalowanie parkietu, którego długość wynosi 27m, a szerokości 10m?
2.Pewien producent soku miał 1500 butelek o pojemności ¼ litra, 1260 butelek o pojemności ⅓ litra oraz 980 butelek o pojemności ½ litra. czy zmieści w nich 1300 litrów wyprodukowanego soku??


PROSZĘ O SZYBKA ODPOWIEDŹ BO TO BARDZO PILNE !!!!!!! ODWDZIĘCZĘ SIĘ NAJLEPSZĄ ODPOWIEDZIĄ!!

3

Odpowiedzi

2009-11-01T13:32:36+01:00
(27 x 10) : 4,5 = 60, zużyto 60 litrów.
2. 1500:4 = 37.5
1260,
920:2 = 460.
teraz sumujemy: 37.5 + 1260 + 460 = 1757,5 odp. tak, zmieści się.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T13:34:06+01:00
1. P=27*10
P=270m²
270/4,5=60
60*2=120
Odp. Zużyto 120 litrów farby.

2.1500*1/4+1260*1/3+980*1/2=375+420+490=1285l

1285<1300

Odp. Nie zmieści w nich 1300 l soku.
2009-11-01T14:08:21+01:00
P=10m*27m=270m²
270:4,5=60
60*2=120
Odp.120 litrów lakieru

2.
1500*¼=375
1260*⅓=420
980*½=490

375+420+490=1285

1300-1285=15
odp.tak