Zadanie 1
W trójkacie prostokatnym przyprostokatne mają długosć 5 cm i 12 cm .jaka długość ma przeciwprostokatna?
zadanie 2
przekatna kwadratu o boku długości 8 cm jestr równa??
zadanie 3
Przekatna prostokata o bokach 8cm i 6 cm jest równa??

2

Odpowiedzi

2010-03-30T15:43:53+02:00
Ad.1 a²+b²=c² 5²+12²=c² 25+144=c² 169=c²/√ √169=c 13=c
Ad.2 8√2 Wzór na przekątną kwadratu to poprostu a√2
Ad.3 10cm to samo co w pierwszym, bo przekątna trójkąta dzieli prostokąt na dwa trójkąty i 8²+6²=c² c=√100 c=10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T15:54:41+02:00
Zad.1
x-przeciwprostokątna-?
x²=5²+12²
x²=25+144
x²=169
x=√169
x=13

Zad.2
d-przekątna kwadratu-?
a-bok kwadratu-8cm
d=a√2
d=8√2

Zad.3
d-przekątna prostokąta-?
a-krótszy bok-6cm
b-dłuższy bok-8cm
d²=a²+b²
d²=6²+8²
d²=36+64
d²=100
d=√100
d=10

Proszę ;)