Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T15:52:00+02:00
{5x + 4(12-x)}:12 = 4,75
5x/12 + 4 - 4n/12 = 4,75 /*12 może obustronnie przez 12
5x+48-4x=57
x+48=57
x=9
piątek jest 9
1 5 1
2010-03-30T15:54:23+02:00
X - liczba piątek
12-x - liczba czwórek

(5x+4(12-x))/12=4,75

(5x-4x+48)/12=4,75
(x+48)/12=4,75

1/12x+4=4,75
1/12x=0,75
x=9
2010-03-30T15:54:25+02:00
X- piątki
12-x-czwórki

{5x+4*(12-x)}:12=4,75
{5x+48-4x}:12=4,75
⁵/₁₂x + 4 - ⁴/₁₂x=4,75
¹/₁₂x=4,75-4
¹/₁₂x=0,75(¾)
x=¾ * ¹²/₁
x=³⁶/₄
x=9
odp.piątek jest 9