Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T15:52:57+02:00
X-ilość dorosłych gości
3x-ilość dzieci

3x+x=48
4x=48 /:4
x=12
3x=3*12=36

Odp:Dorosłych gości było 12 (z dziadkiem Eugeniuszem dorosłych było 13), a dzieci 36.

Licze na najlepsze:).
2010-03-30T15:54:59+02:00
3x-ilość dzieci
x-ilość dorosłych

x+3x=48
4x=48/4
x=12
3*12=36

Odp.: Dzieci było 36 a dorosłych 12.
  • kok
  • Rozwiązujący
2010-03-30T15:58:29+02:00
X-liczba dorosłych
3x-liczba dzieci
razem:48

x+3x=48
4x=48/:4
x=12

12 razy 3=36

Odp. Na urodzinach dziadka Eugeniusza było 36 dzieci i 12 dorosłych.