Odpowiedzi

2010-03-30T15:59:40+02:00
Malowanie jajek, pisanki, święcenie jedzenia, oblewanie się wodą ( śmigus dyngus ) a poniedziałek po niedzieli zmartwychwstania, zające.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T16:01:43+02:00
1. Tridum Sakrum(Trzy dni swiete)
w te dni uczeszcza sie na drogę krzyżowa i jest odspiewywana Meka Panska






2. w Wielka Sobote świeci sie przygotowywane pokarmy
3.w niedziele spozywa sie swiacony pokarm składajac sobie zyczenia
4.w drugi dzien swiat chłopacy leja dziewczeta woda.
2010-03-30T16:06:09+02:00
Tradycje wielkanocne:

Święcenie Koszyczka
Dzielenie się jajkiem
śmigus-Dyngus
W wileki czwartek piszę się wielkię Babki i maluje sie pisanki
wszystkie potrawy powinny byc przgotowane wcześniej w wielki Piątek nie pracuję się na roli w Wielką Sobote po powrocię z kościła po poświęceniu pokarmu powinno przjsc się trzy razu w koło domu aby zapewnic urodzaj i powodzenie kiedys gospodynie same piekły chcleb na wielkanoc palemka jest symbolem odradzającego się życia poświęcone pisanki zakopywano pod progiem domu aby zagradzały dawniej na stole anguska ,baranka z ciasta lub masła mam nadzieję że pomogłam pozdrawiam liczę na najlepszę