Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T16:08:23+02:00
Elektryczne – w tych synapsach neurony prawie się stykają. Kolbka presynaptyczna oddalona jest od kolbki postsynaptycznej o 2 nm. Możliwa jest wędrówka jonów z jednej komórki do drugiej . Występują w mięśniach, siatkówce oka, części korowej mózgu oraz niektórych częściach serca.

Chemiczne – w tych synapsach komórki są od siebie oddalone o ok. 20 mm, między nimi powstaje szczelina synaptyczna. Zakończenie neuronu presynaptycznego tworzy kolbkę synaptyczną, w której są wytwarzane neuroprzekaźniki. Występują tam, gdzie niepotrzebne jest szybkie przekazywanie impulsu, np. w narządach wewnętrznych.
2010-03-30T16:36:08+02:00
Monosynaptyczne(neuron czuciowy łączy sie z ruchowym w łuku odruchowym)
polisynaptyczny(neuron czuciowy łączy sie z pośredniczącym a ten z ruchowym )
:) synapsa moze łaczyc neuron z neuronem ,neuron z gruczołem ,neuron z mięsniem.
wiekszosc to chemiczne które działają za posrednictwem acetylocholony noradrenaliny które są neuroprzekaznikami :)