Obraz burza ma wymiary 107cmX163cm
Reprodukcia tego obrazu wykonana na kartce a4 ma 210mmX297mm
Podano że ta reprodukcja jest w skali 1:5
uzasadnij że informacja ta nie jest prawdziwa.


pierwsza odpowiedz najleprza pliz błagam pomuszcie

2

Odpowiedzi

2010-03-30T16:07:20+02:00
Moim zdaniem to po pierwsze jeżeli ta reprodukcja jest w skali 1:5 to powinna byś o 5 razy większa a nie niecałe 2 razy
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T16:14:36+02:00
Skala 1:5 informuje nas, że obraz został pięciokrotnie pomniejszony.
107cmx163cm jest to to samo co 1070mmx1630mm. Dzielimy otrzymana wartości przez pięć i jeśli jest prawda to otrzymamy rozmiary reprodukcji obrazu. 1070/5=214 1630/5=326
odp. Jeśli obraz zostałby wykonany w skali 1:5 to miałby wymiary 214mmx326mm.
2 5 2