Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T16:05:27+02:00
5%*2kg=100g
0,02=100g:(2000g+x)
4000+2x=10000
2x=6000
x=3000g=3kg

Odp.Do roztworu solanki nalezy dodać 3kg wody.

Licze na najlepsze:).
3 5 3
2010-03-30T16:08:52+02:00
5% ------ 2kg
2%-------2kg+x

5%=5/100
2%=2/100

5/100*2=2/100*(2+x)
10/100=4/100+2/100x
-2/100x=4/100-10/100
x2/100x=-6/100|:(-2/100) [czyli zamieniamy 100/2 i mnożymy]
x=3 [kg]

Odp.trzeba dodac 3 kg wody