Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T16:10:15+02:00

a)
4/x+1 = 5/x
4x=5x+5
4x-5x=5
-x=5
x=-5


b)
3/5=2x-1/2-5x
6-15x=10x-5
-15x-10x=-5-6
-25x=-11
x=11/25


c)
2x+1/1-2x=2/3
6x+4x=2-3
10x=-1
x=-1/10



d)
0,4x-1/3=2x-5/2
0,8x-2=6x-15
0,8x-6x=-15+2
-5,2x=-13
x=2,5
2010-03-30T16:13:49+02:00
A)4/x+1 = 5/x /*x
4+x=5
x=1

b)3/5=2x-1/2-5x
3/5+1/2=-3x
6/10+5/10=-3x
-3x=11/10/*-1/3
x=-11/30

c)2x+1/1-2x=2/3
równanie sprzeczne

d)0,4x-1/3=2x-5/2
0,4x-2x=-5/2+1/3
-1,6x=-15/6+2/6
-1,6x=-2,2
x=1,4