1. Oblicz pole powierzchni bocznej walca, wiedząć, że bok kwadratu wpisanego w jego podstawę ma 12cm długości i równy jest wysokosci walca.
2.Równoramienny trójkąt prostokątny o polu 18 cm kwadratowych obraca się dokoła jednej z przyprostokątnych. Oblicz pole powierzchni całkowitej stożka.

2

Odpowiedzi

2010-03-30T16:42:52+02:00
Ad.1
h=12
r=6pierwiastków z 2
promien jest to połowa przekątnej kwadratu
d- przekątna
d=12pierwiastków z 2
Pb=2pirh
Pb=144pierwiastków z 2*pi
Ad.2
x-sa to ramienia trójkąta
P=18
P=1/2*x*x*sin 90
x^2=36
x>0
x=6
Pc=pi*r(r+l)
r=3
l=3
Pc=18pi
Powinno być dobrze;)
Jakby co to pisz to ci pomoge:D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:10:07+02:00
1. Oblicz pole powierzchni bocznej walca, wiedząć, że bok kwadratu wpisanego w jego podstawę ma 12cm długości i równy jest wysokosci walca.

promien podstawy jest rowny polowie przekatnej tego kwadratu

6 pierwiastkow z 2

pole powierzchni bocznej wynosi

12 pierwiastow z 2 * pi*12=144 pierwiastki z 2 *pi

2.Równoramienny trójkąt prostokątny o polu 18 cm kwadratowych obraca się dokoła jednej z przyprostokątnych. Oblicz pole powierzchni całkowitej stożka.

bok kwadratu

6cm

pole podstawy

36pi cm^2

pole pow. bocznej

36 pierwiastki z 2 *pi cm^2

pole calkowite

36pi(1+pierwiastek z 2) cm^2