Siemka mam problem z tym działem, a jutro mam spr i chciałbym sie jak najlepiej do niego przygotowac, czy mógłbym prosic by ktoś mi rozwiązał zadania ? z góry serdecznie dziękuję

Rozwiąż układem równań :

3x + y = 0
7x + 2y = 1

Obliczyc :

8 całych 1/3 + 7*5-9:3+2 do potęgi 2
2 pierwiastki z 18 + pierwiastek z 50 - 4 pierwiastki z 2

Obliczyc :

Agnieszka jest młodsza od Wojtka o 8 lat.Za 2 lata będzie od niego 2 lata młodsza.Ile lat ma Agnieszka ?

W butelce jest 1 cała 1/2 l soku, Jarek wypił 3/4 l, a Ania wypiła 0,2 z tego co zostało.Ile zostało soku w butelce ?


Prosił bym o kolejno tłumaczenie swoich kroków. Z góry serdecznie dziekuję ! :)

2

Odpowiedzi

2010-03-30T16:11:14+02:00
3x+y=0/*(-2)
7x+2y=1

-6x-2y=0
7x+2y=1

x=1


7+2y=1
2y=-6
y=-3
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T16:24:13+02:00
Rozwiąż układem równań :
3x + y = 0
7x + 2y = 1

y = -3x
7x + 2×(-3x) = 1

y = -3x
7x - 6x = 1

y = -3x
x = 1

y = -3
x = 1

Obliczyć:
8⅓+7×5÷3+2² = 8⅓+35÷3+4 = 8⅓+11⅔+4 = 20+4 = 24

2√18+√50-4√2 = 2×3√2+5√2-4√2 = 6√2+5√2-4√2 = 11√2-4√2 = 7√2


Agnieszka jest młodsza od Wojtka o 8 lat.Za 2 lata będzie od niego 2 lata (tutaj chyba razy) młodsza.Ile lat ma Agnieszka ?

Jeżeli brać pod uwagę to co w nawiasie napisałem, to:

x - wiek Wojtka
x-8 - wiek Agnieszki

x+2 = 2(x-8+2)
x+2 = 2x-12
x-2x = -12-2
-x = -14
x = 14

Odp.: Agniaszka ma 6lat.


W butelce jest 1 cała 1/2 l soku, Jarek wypił 3/4 l, a Ania wypiła 0,2 z tego co zostało.Ile zostało soku w butelce?

1½ = 1,5
¾ = 0,75

1,5-(0,75+0,2(1,5-0,75)) = 1,5-(0,75+0,2×0,75) = 1,5-(0,75+0,15) = 1,5-1 = 0,5

Odp.: W butelce zostało 0,5l soku.