PROPOCJONALNOŚĆ [1 klasa gimnazjum]

Uczniowie klasy 1b przygotowali na loterię 120 głosów, w tym tylko 15 wygranych. Na plakacie napisali, że co 4 głos wygrywa. Ile powinni dołożyć losów wygrywających, aby loteria spełniała powiadane warunki.?

dzięki z góry za odp .! ;DD

2

Odpowiedzi

2010-03-30T16:11:41+02:00
120 : 4 = 30
30-15=15
Odp.Uczniowie powinni dolożyć 15 losów wygrywających.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T16:20:04+02:00
X-ilość biletów wygrywających, które musimy dodac
piszemy, że:
(15+x)÷(120+x)=1÷4 |×(120+x)
15+x=(120+x)÷4 |×4
60+4x=120+x
3x=60
x=20
Sprawdzamy:
15+20=35
120+20=140
35÷140=5÷20=1÷4