Odpowiedzi

2010-03-30T16:17:14+02:00
Pochodzenie - z wysokiego rodu
Wygląd zewnętrzny- piękno duchowne, przystojny
sprawność fizyczna- osiągnął ją dzięki turniejom, dzięki ćwiczeniom
charakter - wrażliwy, okrutny i gwałtowny
wartości- bóg, honor, ojczyzna
walka- obrona ojczyzny, własnej religii, odpowiedzialny za ojczyznę, podstęp dla niego to hańba.
styl życia- chodzący ideał, możliwość odkupienia win,


Robiłam to na lekcji :PP


1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T16:19:09+02:00
Tytuł:pieśń o Rolandzie"
autora jest nieznany
epoka- Średniowiecze
rodz. literacki epika
gat. literacki epos rycerski
boh. głowni; ROLAND
boh. poboczni Karol Wielki Oliwer
miejscem akcji jest Francja
no i opis lub streszczenie
1.spustoszenie Hiszpani przez Karola Wielkirgo
2.zakonczenie wojny
3.nadejscie pogan
4.Wybranie Rolanda do służby
5.Walka Rolanda z poganami
6. Powrot do arcybiskupa
7. Smierc Rolanda
podst. pojeciem zwiazanym z lektura jest kodeks rycerski
wszytsko jest z mojego "dzienniczka lektur"
wydaje mi sie ze o to ci chodzi.. Roland byl rycerzem ktory zostal wybrany do walki z Poganami:)
Rycerz średiowieczny powinien miec
1.swoja wybranke serca
2. powinien byc jej oddany
3. powinien miec swojego poddanego
4. powienien byc oddany krolowi
5. posiada swojego konia
1 5 1