Pewna bryła której kształt przedstawiony na rysunku składa się z walca i stożka.Obwód podstawy walca wynosi 22m a wysokość 2m.Oblicz pole powierzchni bocznej tej bryły.Przyjmij za Pi 22/7.
Rysunek w załączniku.Tam gdzie coś pisze jest 60 stopni.

2

Odpowiedzi

2010-03-30T16:17:28+02:00
2m * 22=44 m
60/44 = 1,16
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T16:31:41+02:00
Najpierw musimu obnliczyć promień r bryły ze wzoru na obwod koła czyli:

2πr=22m /:2
πr=11m
22/7 r=11m /x7
22r=77m
r=77/22=3,5

Nsttępnie kozystamy z funkji która umozliwia nam oblicenie boku trójkąta który tworzy stozek na bryle. czyli bok l=7 , a wysokosc stozka to 7√3 przez 2.
Obliczmy Pole powierchni bocznej bryly. Czyli:

Pb=2πrh+πrl
Pb=2x22/7x3.5x2+22/7x3,5x7
Pb=44+77
Pb=121 cm₂

Pozdrawiam :)
4 5 4