Zastanów się, jakie korzyści, a jakie straty przyniosła Polsce gospodarka folwarczno-pańszczyźniana i uzupełnij poniższe zadania
KORZYŚCI:
a)............dochodów szlachty
b)..............całego państwa w XVIw.
c).............miast biorących udział w handlu zbożem
STRATY:
a)..........prawo opuszczania wsi i zwiększono im wymiar pańszczyzny
b)zubożenie.................utrzymujących się dotąd z handlu wymiennego z okolicznymi chłopami
c)..........polska gospodarka została uzależniona niemal wyłącznie od ................................, natomiast dużo mniejsze znaczenie miała w Polsce..............................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T14:19:55+01:00
KORZYŚCI:
a) wzrost dochodów szlachty
b)rozwój gospodarki całego państwa w XVIw.
c) wzbogacenie miast biorących udział w handlu zbożem

STRATY:
a) zabrano chłopom prawo opuszczania wsi i zwiększono im wymiar pańszczyzny
b) zubożenie mieszczan utrzymujących się dotąd z handlu wymiennego z okolicznymi chłopami
c) w XVIw. polska gospodarka została uniezależniona niemal wyłącznie od folwarków pańszczyźnianych, natomiast dużo mniejsze znaczenie miała w Polsce rzemieślniczość
10 5 10
2009-11-01T14:24:19+01:00
KORZYŚCI:
a) wzrost dochodów szlachty
b)rozwój gospodarki całego państwa w XVIw.
c) wzbogacenie miast biorących udział w handlu zbożem

STRATY:
a) zabrano chłopom prawo opuszczania wsi i zwiększono im wymiar pańszczyzny
b) zubożenie mieszczan utrzymujących się dotąd z handlu wymiennego z okolicznymi chłopami
c) w XVIw. polska gospodarka została uniezależniona niemal wyłącznie od folwarków pańszczyźnianych, natomiast dużo mniejsze znaczenie miała w Polsce rzemieślniczość

mam nadzieje ze dobrze;0
8 4 8