Treści zadań:

1 zad.

a)
Pani Brygida hoduje psy, koty i rybki, razem 12 zwierząt. Rybek ma 3 razy więcej niż kotów, a psów ma o 2 więcej niż kotów. Ile psów, ile kotów i ile rybek hoduje pani Brygida?

liczba kotów: k
liczba psów:
liczba rybek:
razem:



liczba psów: p
liczba kotów:
liczba rybek:
razem:



liczba rybek: r
liczba kotów:
liczba psów:
razem:

prosze zróbcie do tego równania i rozwiążcie je prosze.



b)
Ewa jest o 3 lata młodsza od Marka i 3 razy młodsza od Adama. Za pięć lat Ewa i Marek będą mieli razem tyle lat, ile będzie maił Adam. Ile lat ma Ewa, ile Marek, a ile Adam?


pomóżcie prosze.

3

Odpowiedzi

2010-03-30T16:27:11+02:00
A) koty: k
psy: k+2
rybki: 3k

k+k+2+3k=12
5k=12-2
5k=10/:5
k=2

Odp. Pani Brygida hoduje 2 koty, 4 psy i 6 rybek
2010-03-30T16:30:01+02:00
A) P-psy
K-koty
R-rybki

P+k+R=12

3R=k
p+2=k/-2
p=k-2
p=3r+r=12
k-2+3R+r=12
3r-2+3r+r=12
7r=14/:7
r=2

k=3*2
k=6
p=6-2
p=4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T16:35:17+02:00
Liczba kotów: k
liczba psów: 2k
liczba rybek: 3k
razem; 12



liczba kotów=12:6=2
liczba psów=2*2=4
liczba rybek= 3*2=6
odp.: Kotów jest 2, psów jest 4, a rybek jest 6.


b)?
nieumiem, ale myśle,ze chociz tym pomogłam
:*