A) Pani Ewa wpłaciła do banku 4000 złotych.Bank po roku do tej kwoty doliczył 15% odsetek.Ile pieniędzy otrzymała pani Ewa,wycofując się po roku z banku swoje oszczędności?

b) Ile by otrzymała po następnym roku gdyby całą otrzymała kwotę wpłaciła ponownie na rok do banku przy takim samym rocznym oprocentowaniu oszczędności?

2

Odpowiedzi

2010-03-30T16:32:36+02:00
15% ∧ 4000=600
4000 + 600= 4600
odp.otrzymała 4600zł

15% ∧ 4600=690
4600+690=5290

odp. otrzymała by 5290
35 2 35
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T16:34:04+02:00
A)
4000zł + 4000 zł × 0,15 = 4000 zł + 600 zł = 4600 zł
Odp: Po roku otrzymała 4600 zł.
b)
4600 zł + 4600 zł × 0,15 = 4600 + 690 zł = 5290 zł
Odp: Otrzyma 5290 zł.
39 4 39