Odpowiedzi

2009-11-01T14:17:32+01:00
*pięta achillesa- słaby punkt
*spokój olimpijski- absolutny spokój i opanowanie
*Stajnia augiasza - bałagan, harmider
*męki tantala- torturowanie wizją czegoś pozornie bliskiego, lecz niedostępnego
* syzyfowe prace - praca bez końca
*Olimpijski laur - zwycięstwo
*Puszka pandory- przyczyna zmartwień i kłopotów
*Odyseja -
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T14:33:53+01:00
Pięta achillesa- to słaby, czuły punkt,np. być słabym w jakiejś dziedzinie.

spokój olimpiski-- miejsce, gdzie jest cicho i spokojnie

stajnia Augiasza -nieład, bałagan

męki Tantala-cierpienia wynikające z ogromnego pragnienia posiadania rzeczy znajdujących się blisko i w obfitości, ale takich, które jednocześnie są niedostępne.

syzyfowa praca - bezsensowny, daremny trud

laury olimpijskie - nagroda dla zwycięskiego zawodnika

puszka Pandory - źródło nieszczęść

odyseja-długa wędrówka, obfitująca w przygody
2009-11-01T15:37:24+01:00
- pięta achillesa- słaby punkt
-spokój olimpijski - całkowity spokój
-stajnia augiasza- rzecz zaniedbana, zapuszczona
-męki tantala- cierpienie (fizyczne, moralna)
-syzyfowe prace- prace bezcelowe
-olimpijski laur- zwycięstwo
-puszka pandory- nieszczęścia
- odyseja- tułaczka