Na wycieczkę do Brukseli pojechało 38 uczniów i 4 opiekunów. Zarezerwowano dla nich nocleg w pokojach dwu i trzyosobowych. Cała grupa nocowała w 17 pokojach. Wszystkie zarezerwowane pokoje były w pełni wykorzystane. Ile zarezerwowano pokoi dwuosobowych, a ile trzyosobowych? Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-30T16:30:12+02:00
Razem 38 +4 = 42 osoby.
x - liczba pokoi dwu -osobowych,
17 - x - liczba pokoi trzy - osobowych.

2*x + (17 -x)*3 = 42
2x + 51 -3x = 42
x = 51 - 42 = 9
17 - x = 17 - 9 = 8
Odp.
Zarezerwowano 9 pokoi dwuosobowych oraz 8 trzyosobowych.
spr. 9*2 + 8*3 = 18 + 24 = 42.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T16:51:40+02:00
38 uczniów + 4 nauczycielki=42 osoby
|spr.
x-ilość pokoi 2-os. |9
y-ilość pokoi 3-os. |8
UKŁAD RÓWNAŃ: |
{2x+3y=42 |2×9+3×8=18+24=42
{x+y=17/×(-2) |9+8=17

{2x+3y=42
{-2x-2y=-34
+__________
2x-2x+3y-2y=42-34
y=8
{x=9
x+8=17 {y=8
x=17-8
x=9
Odp. Zarezerwowano 9 pokoi 2-os. i 8 pokoi 3-os.

Proszę ;)