Odpowiedzi

2010-04-01T13:03:57+02:00
Wije, gromada bezkręgowców lądowych zaliczana do typu stawonogów, podtypu tchawkodysznych.
Wije są roślinożerne lub drapieżne. Mają ciało długie, robakowate, segmentowane, liczba segmentów od 10 do ponad 170, wyraźnie wyodrębnioną głowę, oczy proste i parę czułków, narządy gębowe gryzące, na poszczególnych segmentach 1 lub 2 pary odnóży. Ciało pokryte jest twardym chitynowym pancerzem. Oddychają tchawkami połączonymi z parzyście ułożonymi po bokach ciała przetchlinkami. Są rozdzielnopłciowe, u niektórych występują w rozwoju stadia larwalne, inne przechodzą rozwój prosty.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T13:08:27+02:00
Tagmy: Głowa, tułów
Odnóża: a)czułki 1 para
b) narządy gebowa [żuwaczki 1 para, szczeki 2 pary]
c)odnóza kroczne (1 para= jeden segment)
Pokrycie Ciała: Chitynowy oskorek(niekiedy zwapiony)
Skrzydła :brak
Narzad zmysłu; oczy (złożone)
Statocysty
Narząd informujacy o zmianach wilgotności
Układ wydalniczy; Cewki Malpighiego (produkt wydalania- kwas moczowy)
Układ pokarmowy: żołądek jednoczęsciowy, wystepuje trzustkowątroba
Układ oddehowy: tchawki
Rozwój: Złożony