Odpowiedzi

2009-11-01T14:23:12+01:00
Ania Basia i Celina zbierają autografy.Ania ma o 40% więcej autografów niż Basia ale o 40 % mniej niż Celina która ma 70 autografów. Ile autografów ma Ania a ile Basia?

a-autografy Ani
b-autografy Basi
c-autografy Celiny

c=70
a=b+40%b=1,4b
a=c-40%c=0,6c
a=0,6*70=42

1,4b=42
b=30

Ania ma 42,Basia 30
17 2 17
2009-11-01T14:24:33+01:00
Ania ma 40 % mniej niż Celina która ma 70 autografów
70-0,4*70=70-28=42 tyle ma Ania

Ania ma o 40% więcej autografów niż Basia
42 - 140%
x - 100%
x=(42*100%)/140%=30 tyle ma Basia
29 2 29
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T14:33:12+01:00
Celina - 70 autografów
Ania - x autografów
Basia- y autografów

x = 100 % - 40 % = 60 %
60 % z 70 bo tyle autografów ma Celina
x = 60 × 70 ÷ 100 = 42

czyli Ania ma 42 autografy

42 : 1,4 = 30

czyli Basia ma 30 autografów
32 4 32
Dziękuję
skąd się wzięło 42:1,4???