Odpowiedzi

2010-03-30T16:39:17+02:00
Sarmatyzm-pogląd o wyższości szlachty wobec innych stanów i narodów, oparty na przekonaniu pochodzeniu szlachty od starożytnego ludu sarmatów.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-30T16:47:42+02:00
Styl życia i poglądy polskiej szlacht w XV|| w. określa się mianem sarmatyzmu. Jego początki związane są z poszukiwaniem antycznych korzeni narodu polskiego przez kronikarzy. Powołując się na wzmianki rzymskich geografów ustalono iż szlachta polska pochodzi od starożytnego ludu wojowników Sarmatów.