Leciało stado białych gęsi. Na ich spotkanie wyleciała jedna szara gęś i woła: " Cześć - jest was razem sto ? "
"oj nie" - mówi biała gęś: Gdyby nas było jeszcze raz tyle, jeszcze połowa i jeszcze ćwierć naszej ilości i jeszcze ty - byłoby nas razem sto."
Policz ile liczy stado białych gęsi.

Jeśli jest to możliwe poproszę również o przedstawienie sposobu rozwiązania tego zadania. Nie tylko o samą odpowiedź.
Dzięki i pozdrawiam ;)

2

Odpowiedzi

2009-11-01T14:25:02+01:00
X - ilość gęsi w stadzie

x + x +1/2 * x + 1/4 * x + 1 = 100
( 2 + 3/4) * x = 99
11/4 * x = 99
x = 99 * 4/11
x = 36

Odp. W stadzie było 36 białych gęsi.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T14:29:26+01:00
Stado białych gęsi<liczba>- x
"Gdyby nas było jeszcze raz tyle"(czyli x * 2, a to się równa 2x)
"jeszcze połowa" (czyli 1/2x)
"jeszcze ćwierć" (czyli 1/4x)
"i jeszcze ty " ( czyli +1)
obliczenie: 2x+1/2x+1/4x+1=100=
(teraz przekładamy x na jedną strone a liczby na drugą czyli:)
2x+1/2x+1/4x=100-1=
2,75x=99 / :2,75= (wszystko dzielimy przez 2,75)
x=36
Stado białych gęsi liczyło 36 ptaków. Mam nadzieję, że pomogłam ;)