UŁÓŻ I ROZWIĄŻ RÓWNANIE:
ĆW1.
Kasiu podwyższam ci kieszonkowe o 2.5 złotego
To teraz w ciągu czterech miesięcy dostanę tyle samo pieniędzy ile przedtem w ciągu pięciu.
Ile złotych kieszonkowego po podwyszce będzie dostawać Kasia?.
ĆW2
Za 3 lata Grześ będzie 3 razy starszy niż 3 lata temu.Ile lat ma Grześ?

TYLKO SZYBKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T16:53:05+02:00
Cw. 2
x+3=3(x-3)
x+3=3x-9 /-3
x=3x-12 /-3x
-2x=-12 /:(-2)
x=6
Odp. Grzes ma 6 lat
Cw. 1
4(x+2.5)=5*x
4x+10=5x /-10
4x=5x-10 /-5x
-x=10 /:(-1)
x=10
10+2.5=12.5 zł
Odp.Kasia bedzie dostawac 12.5 zl kieszonkowego po podwyzce.
2010-03-30T16:54:08+02:00
Cw.2
wiek grzesia - x

x+3=3(x-3)
x+3=3x-9 /-x
3=2x-9 /+9
12=2x
x=6

Odp. grześ ma 6 lat.

1 5 1
2010-03-30T16:54:49+02:00
X - kieszonkowe przed podwyżką
5x = 4*(x +2,5)
5x = 4x + 10
5x - 4x = 10
x = 10
10 +2,5 = 12,5
Odp. Po podwyżce Kasia będzie dostawać miesięcznie 12,5 zł kieszonkowego.
z.2
x+3 = 3*(x -3)
x+3 = 3x - 9
3x - x = 9+3
2x = 12
x = 6
Odp.Grześ ma 6 lat.
1 5 1