Od chwili dostrzeżęnia błyskawicy do usłyszenia grzmotu upłynął czas równy 9s przyjmując że prędkość fali w powietrzu jest równa 340m/s oblicz w przybliżeniu odległość od wyładowania atmosferycznego.

daje naj za odpowiedz barszo fizyczną z wypisanymi danymi szukanymi i rozwiązaniem pilne!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-30T17:00:53+02:00
V-340m/s
t-9s

szukane'
S=?

wzor
s=v*t
rozwiazanie;

s=vt=340*9=3060m

sory już poprawka;)
1 5 1
2010-03-30T17:01:48+02:00
Oznaczmy sobie odległość od wyładowania jako s
Dane:
t = 9s
v = 340m/s
szukane:
s = ?

korzystamy ze wzoru na prędkość, który przekształcamy tak, by otrzymać drogę:

v = s/t => s = v*t, więc:
s = 340 m/s * 9s = 3060 m
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T17:11:59+02:00
Dane:
t = 9s
V = 340m/s
s = ?

s = V * t
s = 340m/s * 9s = 3060m
Odpowiedź: Odległość od wyładowania atmosferycznego wynosiła 3060m.
5 4 5