Odpowiedzi

2010-03-30T17:08:12+02:00
Droga Aniu , 30.03.10
bardzo dziękuje za wszystkie listy od Ciebie, dotyczące świąt obchodzonych we Włoszech.
Tym razem , to ja chciałabym Ci opowiedzieć jak spędzam święta wielkanocne w Polsce. W Wielki Czwartek wybieram się na msze świętą do kościoła. Następnie pomagam bliskim w przygotowaniu potraw świątecznych.
W Wielką sobotę, wraz z rodziną wybieram się do koscioła , aby poświęcić pokarmy, a następnie zasiadam razem z domownikami do smakowitego śniadania wielkanocnego.
Serdecznie pozdrawiam .
Kasia .
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T17:08:41+02:00
Droga Marto

Bardzo się ciesze, ze piszesz do mnie listy. Chcialabym Ci opowiedziec o swietach, ktore niedlugo bedziemy obchodzili w Polsce, a mianowicie Wielkanoc.
Są to najwieksze świeta do roku, gdyz upamietniaja meke i smierc Chrystusa. Obchodzone jest tzw. Triduum Paschalne, czyli Wielki Czwartek - Pamiatka ostatniej wieczerzy i Eucharystii, Wielki Piątek- Pamiatka meki i smierch Chrystusa oraz wielka Sobota- poświęcenie koszyczków wielkanocnych, które spożywamy w niedziele rano, jakoże wtedy Chrystus zmartwychwstał dając nam świadectwo swej świętości. W Wielki czwartek jest uroczysta msza, w Wielki Piątek jest uroczystość w kosciele bez mszy. Obowiązuje wtedy ścisły post. W wielka Sobote święcimy przysłowiowe jajka, a w niedziele rano spozywamy wielkanoce sniadanie. Jest to uroczysta radosna chwila. Myślę, że spodobałyby Ci się polskie Wielkanocne święta, gdyż na poczatku jest to czas smutku i zalu, lecz w ostateczności cieszymy sie z cudu zmartwychwstania.
A Ty jak obchodzisz święta? Napisz prędko do mnie.
Wesołych świąt!!
7 4 7
2010-03-30T17:15:29+02:00
30.03.2010r.


twoje imię
Nazwisko
twój adres
kod pocztowy czyli np 23-400

do kogo wysyłasz czyli imię
Nazwisko
adres tej osoby
jej kod pocztowy

Witaj Np:Aniu

Witaj,na początku mojego listu chciałam ci powiedzieć o tym,że tęsknie..
Wiesz dużo się zmieniło od czasu gdy tu byłaś .
Mam nowego sąsiada mieszka tuż za mym płotem jest bardzo miły i zabawny.
Jest nowy most na "alei zakochanych" właśnie tam się poznaliśmy .
A pozatym dużo zabawnych rzeczy się tu dzieje ..
Ale niestety muszę kończyć bo tata przyszedł z pracy i idziemy na kolację.
Opiszę ci kiedyś indziej.Tęsknie.Pozdrowienia twoja przyjaciółka (twoje imię).




3 3 3