Zadanie 4/171p

Obwód prostokąta jest równy 40 cm. Jeżeli krótszy bok zwiększymy o 4 cm a dłuższy skrócimy o 5 cm, to otrzymamy kwadrat. Oblicz długości boków prostokąta.
MUSI BYĆ ANALIZA!!
Proszę odpowiedzcie jak najszybciej. :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T17:09:25+02:00
2a + 2b = 40
a + 4 = b-5
<<< to wziąć w klamrę, układ równań

a - bok krótszy b- bok dłuższy


a = b - 9

2(b-9) +2b = 40
2b - 18 + 2b = 40
4b = 58 / :4
b = 14,5

a = 14,5 - 9 = 5,5

b= 14,5 a = 5,5
2010-03-30T17:10:17+02:00
{2a + 2b = 40
{a + 4 = b-5

a = b - 9

{2(b-9) +2b = 40
{2b - 18 + 2b = 40
{4b = 58 / :4
{b = 14,5

{a = 14,5 - 9 = 5,5
{b= 14,5 a = 5,5