1.
Ile odsetek otrzymasz po roku od sumy 800zł, jeżeli oprocentowanie wynosi 15% w stosunku rocznym?
2.
Po odliczeniu 15% podatku pracownik otrzymał 972 zł pensji. Jakie są jego zarobki brutto?
3.
Książka staniała z 36 zł na 27 zł. O ile % obniżono cenę?
4.
Podaj najmniejszą wartość spełniającą tą nierówność:
2x - 3(x + 1 ) ≤ 4x + 8
5.
Podaj wzór na pole trójkąta i wyznacz z niego podstawę.
6.
Grupa turystów przebywała 4 godziny na wycieczce pieszej. Przewodnik stwierdził, że wędrowali 7 razy dłużej niż odpoczywali. Ile godzin wędrowali?
7.
Oblicz obwód trapezu o podstawach 10 i 6 cm i kącie ostrym 45°.
8.
Jaką miarę ma kąt wpisany na 2/3 okręgu?
9.
Która z figur jest środkowo symetryczna?
a. trójkąt równoboczny
b. równoległobok
c. półprosta
d. trapez równoramienny
____
Prosiłabym o obliczenia jeżeli to możliwe.
PILNE!!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-01T14:57:44+01:00
1.

800 × 0.15 = 120 zł.

Odp. Otrzymasz 120 zł odsetek.
2009-11-01T15:00:50+01:00
1.
d=odsetki
k-kapitał 800
p-oprocentowanie 15%
t-czas 1

d=(k*p*t)/100
podstawiamy nasze dane

d=(800*15*1)/100=120

2.

972 zł - 85 % pensji
x - 100%
x=(972*100%)/85%=1143,53

3.
Książka staniała z 36 zł na 27 zł. O ile % obniżono cenę?
36-27=9 zł
36 zł - 100%
9 zł - x
x=(9*100%)/36=25 %
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T15:01:35+01:00
1.
800 - 100%
x - 15%

100x = 15*800
100x = 12000\100
x=120

3.
36 = 100%
27 = x
36x = 27*100
36x = 2700/36
x=75
100% - 75% = 25%
cenę obniżono o 25%

5.
P = a*h/2 /*2
2P = a*h /:h
2P/h = a

7.
O=a+b+c+d
przeciwprostokątna trójkąta o kącie 45 = a pierwiastka z 2
10-6=4
4/2=2

przeciwprostokatna = 2 pierwiastka z 2

O=10+6+2pierwiastka z 2 + 2 pierwiastka z 2 = 16+4 pierwiastka z 4



1 5 1