Rozwiąż równanie:
a) IxI = 5
b) IxI = -2
c) Ix-4I = 4
d) I4-xI = 4
e) I2x+1I = 3
f) I5-xI = 2
g) √(x+1)² = 5
h) √x²-4x+4 = 3
i) Ix-2I + √x²-4x+4 = 8
j) IIx+1I-1I=1
k) Ix+3I = IxI

√x²-4x+4, √(x+1)² te całości są pod znakiem pierwiastka

2

Odpowiedzi

  • bvbf
  • Początkujący
2010-03-30T17:15:23+02:00
A) x=5
b) x=-2
c) x=4+4
x=8
d) x=4-4
x=0
e) 2x=2 /:2
x=1
f)x=2-5
x=-3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T17:29:10+02:00
A) IxI = 5
x=5 lub x=-5
b) IxI = -2
x=-2
c) Ix-4I = 4
x=8 lub x=0
e) I2x+1I = 3
x=1 lub x=-2
f) I5-xI = 2
x=3lub x=8
g) √(x+1)² = 5
Ix+1I=5
x=4 lub x=-6
h) √x²-4x+4 = 3
Ix-2I=3
x=5 lub x=-1
i) Ix-2I + √x²-4x+4 = 8
Ix-2I +Ix-2I =8
2Ix-2I=8
Ix-2I=4
x=6 lub x=-2
j) IIx+1I-1I=1
Ix+1I=0 lub Ix+1I=2
x=-1 lub x=1 lub x=-3
k) Ix+3I = IxI
Ix+3I - IxI =0
tu bedą 3 przypadki dla
1)x należacego (-nieskonczoności,-3)
wtedy brak rozw
2)x należacego<-3,0)
x=-3/2
3)x należacego <0,+nieskonczoności)
brak rozw.


√x²-4x+4, √(x+1)² te całości są pod znakiem pierwiastka
√x²-4x+4=√(x-2)^2=Ix-2I
√(x+1)²=Ix+1I

Jak będziesz miał pytania to pisz