Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T17:14:12+02:00
X-ilość mysz;
3myszy-3dni
x-6dn
teraz proporcjai
3x=18;
x=6-trzy koty złapały w 6dni;
3 koty-6mysz; 6kotów-x;
z proporcji mamy: 3x=36;
x=12;
odp.sześciu kotów złapalo 12 mysz w ciągu 6 dni
1 1 1
  • Duox
  • Rozwiązujący
2010-03-30T17:15:45+02:00
1 kot w ciągu 3 dni łapie jedną mysz bo dzielimy liczbę kotów i myszy przez 3.
Dlatego 6 kotów w 6 dni złapie 12 myszy bo 6 kotów w ciągu 3 dni łapie 6 myszy to w ciągu 6 dni złapie ich 2 razy tyle czyli 12.