Lekarz zalecił Kasi, aby codziennie spożywała 74 g żelaza. W dniu dzisiejszym zjadła ona 0,2kg rzodkiewki, 17 dag sałaty oraz 8 g cebuli. Przeczytała w ulotce, że rzodkiewka pośród swoich wartości odżywczych zawiera 0,11 żelaza, cebula tylko 0,03 żelaza, a sałata aż 0,48 żelaza. Czy Kasia zjadła tyle żelaza ile zalecił jej lekarz?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T17:19:34+02:00
0,2kg=200g
17dag=170g
200 * 0,11=22g
170 * 0,48=81,6g
8 * 0,03=0,24
22+81,6+0,24=103,84g
Odp.:Kasia zjadła zadużo żelaza.
1 5 1
2010-03-30T17:20:06+02:00
Rzodkiewki 0,2kg=120g*0,11=13,2g
sałata 17dag=170g*0,48=81,6g
cebula 8g*0,03=0,24g
razem: 13,2g+81,6g+0,24g=95,04g-tyle Kasie zjadła żelaza
1 5 1
2010-03-30T17:29:39+02:00
Zalecana dawka żelaza 74g
zjadła:
0,2 kg rzodkiewki=200g rzodkiewka zawiera 0,11 żelaza
200g*0,11=22g
17dag sałaty=0,17g sałata zawiera 0,48 żelaza
0,17g*0,48=0,08g
8g cebuli cebula zawiera 0.03 żelaza
8*0,03=0,24g
0,48+0,08+0,24=0,8g
Kasia zjadła więcej żelaza niż zalecal jej lekarz.